Sebuah Puisi dengan Judul Guruku Dari Faisal 8F

GURUKU
Angin berhembus begitu damai
Saat banyak semangat berkobar
Guru engkau bagaikan cahaya yang menerangi jiwa
Dari segala kelak dunia...

Engkau adalah setetes embun
Yang menyejukkan hati
Hati yang ditikam kebodohan
Sungguh mulia tugasmu guru

Guru engkau penerang dari kegelapan ku
Engkau mengajarkan ku dengan penuh kasih sayang
Semoga jasa mu selalu ku ingat hingga aku besar
Terima kasih guruku....
 

IBU 
Sembilan bulan aku berada di dalam kandunganmu
Sembilan bulan kau bawa aku
Kemana kau pergi
Sembilan bulan kau tahan rasa sakit karnaku

Sembilan bulan kau tahan panas dingin untuk ku
Demi sebuah hati yang kau dambakan.....
kau lahirkan aku dengan taruha nyawa
              Tanpa kau hiraukan hidup dan mati mu              

Demi anak yang kau cintai
Kau bahagia tiada tara
Kau beri nama yang penuh Arti.....
Kau telah melahirkan ku..

Agar aku menjadi seorang
Anak yang berbakti
Bagi ku kaulah pejuang Sejati....
                             
 Terima kasih ibu
Faisal

Comments

Popular posts from this blog